duminică, 7 iulie 2013

Wachtower, Nepoata Inocentia si examinarea pentru botez, partea a treia (din od-M)


Hai sa ne delectam cu o experienta strict autentica: ce efecte comice poate sa produca confuzia unei "explicatii" marca Wachtower! Articol revizuit recent:
Nepoata Inocentia si examinarea pentru botez, partea a treia (din od-M) Experienta este intradevar reala si a avut loc in primavara anului 2013, inainte de congresul regional. Atunci am publicat aceasta experienta pe blogul personal, iar acum am revizuit-o.
Din motive lesne de inteles numele nepoatei l-am schimbat in Inocentia. 
Sa incepem: "Azi dimineata m-a sunat o nepoata, domnisoara Inocentia, care va fi examinata de batranii de congregatie din cartea organizati, partea a treia, pag.209 si 2010 :par. 12. Cum poti identifica in prezent “sclavul fidel si prevazator”? si par. 13: Ce este Corpul de Guvernare al congregatiei crestine? 
Nepoata stie ca mi-am dat demisia din Organizatie, dar voia si parerea mea. I-am spus ca nu mai este valabila vechea explicatie din carte, ca “noul sclav”, dupa “noua explicatie”, este chiar corpul de guvernare! Bine, zice, dar atunci cine este acum corpul de guvernare? Tot ei sunt, i-am raspus, nu prea suna bine, nu-i asa? A ras amuzata. Apoi am discutat despre noua explicatie care a aparut la intrunirea anuala din 6 octombrie 2012, publicata in w-15 iul.2013, care se va studia in septembrie. Bine, zice ea, dar eu care explicatie sa o dau la examinare: pe cea veche, sau pe cea noua? Da-le pe amandoua, i-am spus: sa-si aleaga ei "explicatia" pe care o prefera, ca oricum se va schimba din nou! Serios zice fata, se schimba iar? Probabil zic eu glumind cu ea, dar poate te botezi la anul, dupa ce apare alta explicatie! A ras copios: fata are 22 de ani si probabil se boteaza si pentru ca sa se marite...am auzit ca iubeste un martor zelos, pionier regular si slujitor auxiliar. 
Oricum, m-am bucurat ca nepoata isi iubeste inca unchiul apostat, si-l consulta cu anumite ocazii. Pana la urma i-am spus: Crezi ca batranii pot dovedi cu Biblia ca aceste doua intrebari de botez, sunt ok? Ca in secolul intai candidatii la botez erau examinati de batrani, si se foloseau astfel de intrebari? Unde scrie in biblie ca oamenii erau botezati numai daca treceau un examen cu batranii, daca dau un raport de activitate ca vestitori nebotezati cu cel putin trei luni inainte, sa fie obligatoriu inscrisi la scoala teocratica, sau erau botezati numai daca recunosteau "sclavul fidel", etc.? Foloseau apostolii si batranii aceste metode? A ras din nou. Sora noastra tanara are o problema de rezolvat cu un baiat, si se grabeste cu botezul. 
M-am gandit ca nu cumva s-o fi incurcat-o cu explicatiile pe care i le-am dat. Oare batranii, in sinea lor, sunt convinsi ca explicatiile organizatiei sunt adevarate din punct de vedere scriptural? Daca accepta explicatia veche, sunt constienti ca mint? Iar daca accepta “noua explicatie”, sunt convinsi ca este adevarata, si ca nu mint din nou? Nu sunt sigur ca ei o cunosc bine pe cea noua. Pana in septembrie, o vor folosi pe cea veche...nepoata, nepoata, pe ce maini iti dai capul..." In foto: doi batrani examineaza candidatul la botez. Examinarea se va face in trei sesiuni. Manipulare evidenta: batrani tineri si candidat tanar! Cum sa nu i-a tinerii cu asalt botezul la congrese? Este cool!
P.S.: Nepoata Inocentia nu s-a casatorit nici pana astazi 2017! Pionierul regular de care am vorbit s-a indragostit subit de o pioniera speciala cu care mergea des pe teren. Nepoata a trecut destul de usor peste deceptia suferita. Uitasem sa dau acest amanunt cititorilor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu